Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

INTEGRACJA W SZKOLE

INTEGRACJA W SZKOLE

Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie"-
                                                                            Maria Grzegorzewska.

 

  1. Uczniowie niepełnosprawni zyskują możliwość nauki w szkole masowej  oraz nawiązania przyjaźni ze sprawnymi rówieśnikami, uczą się akceptować swoją inność i radzić sobie z trudnościami codziennego życia. Wspólne przebywanie ze sprawnymi rówieśnikami daje motywację do pokonywania barier.
     
  2. Sprawni uczniowie zyskują możliwość nauki i zabawy z niepełnosprawnymi rówieśnikami, uczą się akceptacji j inności, wrażliwości, empatii, sposobów pomocy niepełnosprawnym i dostrzegania w niepełnosprawnych ich zalet i walorów. Uczą się od niepełnosprawnych kolegów wytrwałości, cierpliwości, szacunku do życie i poszanowania zdrowia.
     
  3. Nauczyciele wzbogacają swój warsztat szukając rozwiązań w pracy z uczniem niepełnosprawnym, zdobywają nowe doświadczenia, stają się wrażliwszymi, cierpliwszymi i bardziej wyrozumiałymi  ludźmi.
     
  4. Rodzice uczniów zarówno jednych jak i drugich mają szansę poznania wzajemnie swoich problemów, radości i smutków. Zyskują większą wrażliwość na cudze potrzeby i akceptację cudzej inności. 

ORGANIZACJA  PRACY  W  KLASACH  INTEGRACYJNYCH: 

  1. W klasie integracyjnej realizowany jest takim sam program nauczania szkoły masowej, jak w każdej innej, równoległej klasie, realizuje się tu podstawę programową kształcenia ogólnego. Uczniowie pracują w oparciu o obowiązujące w szkole podręczniki. Ilość godzin dydaktycznych jest taka sama, jak w pozostałych klasach na danym poziomie edukacyjnym.
     
  2. W przypadku dzieci niepełnosprawnych rozkład tego programu jest odpowiednio przygotowany oraz na bieżąco modyfikowany przez pedagoga specjalnego, który kieruje się sugestią nauczyciela wiodącego, co do ważności i przydatności treści. W ten sposób realizowane  treści są dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci niepełnosprawnych.
     
  3. Liczba uczniów w klasie integracyjnej wynosi od 15 do 20, w tym 3 do 5 uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
  4. W klasie integracyjnej pracuje dwóch pedagogów - nauczyciel przedmiotu i nauczyciel ze specjalnym przygotowanie pedagogicznym (pedagog specjalny).

Obecnie w naszej szkole funkcjonują trzy klasy integracyjne: 2a – liczy 15 uczniów, w tym 5 osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, 5a – 20 uczniów, w tym  troje uczniów ze  specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz klasa 6 a licząca 18 uczniów , w tym czworo uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Data dodania: 2025-09-14 22:46:41
Data edycji: 2025-09-14 22:51:09
Ilość wyświetleń: 17

Partnerzy

Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – naucz.

Jeśli nie wie – wytłumacz. Jeśli nie może – pomóż.

Janusz Korczak
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej